Ramita Tandon: Walgreens ondersteunt inspanningen op het gebied van diversiteit in klinische onderzoeken

LOS ANGELES De afgelopen twee jaar heeft Walgreens geprobeerd zijn landelijke aanwezigheid te benutten om klanten die medicijnen in zijn winkels ophalen, te werven voor klinische onderzoeken, in een poging de deelname aan onderzoeken naar nieuwe medicijnen te diversifiëren.

Andere detailhandelaren hebben met soortgelijke inspanningen geworsteld om buiten hun kernactiviteiten in de apotheek uit te breiden. Vorig jaar beëindigde CVS zijn inspanningen op het gebied van klinische proeven na twee jaar, en eerder dit jaar sloot Walmart verschillende van zijn medische klinieken. Walgreens is ook niet aan dergelijke problemen ontsnapt en kondigde eerder dit jaar aan dat het 160 van zijn Village MD-klinieken zou sluiten vanwege de trage groei.

Desondanks ‘verdubbelt’ Walgreens zijn inspanningen op het gebied van klinische onderzoeken, zegt Ramita Tandon, Chief Clinical Trials Officer van het bedrijf. Ze werkte eerder als Chief Operating Officer van Trio Health, een leverancier van klinische gegevensoplossingen, en als Executive Vice President van Commercialisering en Gezondheidsresultaten bij de klinische onderzoeksorganisatie ICON.

Vorige maand sprak ze tijdens een panel over gezondheidsgelijkheid en economie op de Milken Institute Global Conference in Beverly Hills met Nicholas St. Fleur van STAT over hoe de retailer probeert het gebrek aan diversiteit in klinische onderzoeken aan te pakken. Hier zijn bewerkte fragmenten uit de paneldiscussie en een daaropvolgend interview met Tandon over het bereiken van achtergestelde bevolkingsgroepen, het creëren van partnerschappen voor klinische onderzoeken en het gebruik van AI om potentiële patiënten te vinden om te rekruteren.

Wat doet Walgreens op het gebied van klinische proeven?

We hebben meer dan 8.700 winkels en apotheken in de VS. We bedienen ongeveer 130 miljoen levens die onze winkels en apotheken bezoeken. Tijdens de Covid-pandemie, toen alles werd stilgelegd, had de federale overheid contact opgenomen met de apotheken als voertuig voor het toedienen van de vaccinaties. We hebben gemeenschappen betrokken en in staat gesteld om de beslissing te nemen om wapens in de strijd te gooien. Diezelfde principes zijn van toepassing op de wereld van klinisch onderzoek.

Ik heb meer dan 28 jaar in deze ruimte doorgebracht. Als dochter van een apotheker, als Zuidoost-Aziatische vrouw, zijn er tegenwoordig niet veel gegevens beschikbaar. Minder dan 5 procent van dit land neemt deel aan medisch onderzoek. Van degenen die meedoen, is driekwart blank, wat betekent dat de medicijnen die in onze apotheken worden verstrekt niet dezelfde gezondheidsresultaten hebben als in zwarte en bruine gemeenschappen versus onze blanke gemeenschappen.

Voor mij was het dus heel belangrijk om in het Walgreens-ecosysteem te komen en een onderneming voor klinisch onderzoek uit te bouwen die zich op twee belangrijke gebieden zou richten. Nummer één: het gebrek aan representatie in klinisch onderzoek. Nummer twee: toegankelijkheid.

We praten over hoe gezondheidszorg niet toegankelijk is voor alle gemeenschappen in het hele land. Walgreens is al meer dan 100 jaar actief in de gemeenschappen en heeft het vertrouwen en het merk in de gemeenschappen. We ontsluiten onze fysieke voetafdruk als een mechanisme om klinisch onderzoek en klinische proefdiensten binnen onze winkels en apotheken te stimuleren. … We weten dat we meer kunnen doen om enkele van de hiaten in de zorg die we tegenkomen, aan te pakken. Dus of het nu gaat om screeningdiensten of diagnostische bloedafnames, ons doel is ervoor te zorgen dat we deze diensten kunnen leveren.

Wat zijn de belemmeringen voor een eerlijke toegang tot klinische onderzoeken die u probeert aan te pakken?

Bij Walgreens hebben we een groot deel van de gemeenschappen die nooit zijn geïnformeerd over medisch onderzoek of hun deelname aan klinische onderzoeken en wat dat voor hen betekent. Alleen al het bewustzijn, de alfabetiseringsproblemen, de digitale hiaten, de technologische hiaten, de breedbandproblemen, noem maar op. Dit is niet iets nieuws voor ons ecosysteem. Deze barrières maken al heel lang deel uit van deze gemeenschappen.

We zijn net verder gegaan dan praten. We zorgen ervoor dat er dingen gebeuren terwijl we onze investeringen in de gezondheidszorg concentreren. Gemiddeld komen mensen vier tot vijf keer per maand naar winkels en apotheken. Afhankelijk van de patiëntenpopulatie is dat misschien de enige plek waar je kunt praten over hun gezondheid en de impact die medicatie op hun lichaam heeft, vooral als er niet veel onderzoek is gedaan naar zwarte en bruine gemeenschappen.

We maken gebruik van deze relaties wanneer onze partners, zoals farmaceutische bedrijven, contact met ons opnemen en zeggen: “Kunt u ons helpen patiënten te vinden die aan de verplichtingen van de onderzoeken kunnen voldoen?” Als ze zeggen: “We willen gemeenschappen zoals het diepe zuiden of de landelijke delen van Amerika binnengaan”, moeten ze beseffen dat dit niet eenvoudig is. Nu we beginnen na te denken over het aanleggen van de ‘snelweg’ en een aantal van die barrières gaan aanpakken, is het (belangrijk) om tijd te besteden aan voorlichting, betrokkenheid en bewustwording, zodat mensen zich bevoegd voelen om de beslissing te nemen om deel te nemen.

Het verhaal dat we bij Walgreens veranderen is dat klinisch onderzoek een zorgoptie is in uw zorgtraject, vooral als standaardbehandeling voor u geen haalbare optie is. Dus nu apothekers deze gesprekken met hun patiëntenpopulaties beginnen te voeren, hopen we dat het bredere ecosysteem van leveranciers hetzelfde zal doen, want dat is de eerste stap in het aanpakken van enkele van die barrières over wantrouwen, angst, gebrek aan begrip en participatie. bij medisch onderzoek.

Walgreens doet dit werk al twee jaar met klinische proeven. Welke vooruitgang boek jij?

Er zijn ruim 35 klinische onderzoeken onderweg. We hebben er zes afgerond waarin we casestudy’s hebben gepubliceerd die laten zien welke rol apotheken kunnen spelen bij de aanpak van vertegenwoordiging. Bijna 46% tot 52% van de patiënten die we inschrijven, komt uit achtergestelde gemeenschappen of gekleurde gemeenschappen.

We werken samen met grote strategische bedrijven zoals Boehringer Ingelheim, zoals we onlangs hebben aangekondigd, aan een fase 3-obesitasonderzoek (met patiënten met type 2-diabetes). We zijn enthousiast over het aandragen van de bewijspunten en de hoeveelheid bewijsmateriaal voor de rol die apotheken kunnen spelen in klinisch onderzoek.

Hoe denkt u dat AI de gelijkheid in de gezondheidszorg kan ondersteunen of belemmeren?

We zien het uit de eerste hand terwijl we klinische onderzoeken in onze gemeenschappen uitvoeren. We gebruiken AI-elementen om ons ecosysteem in kaart te brengen om de juiste patiënten te vinden en deze patiënten te matchen voor onderzoeken, zodat ze een kans krijgen, vooral in de achtergestelde gemeenschappen. Ik kan u echter verzekeren dat AI Black and Brown-patiënten niet zal overtuigen om deel te nemen aan klinische onderzoeken. Het gebeurt niet. Er is veel voorlichting en empowerment van deze patiënten (nodig om ze te krijgen) om mee te gaan op de reis.

SSommige van uw concurrenten in de detailhandel op dit gebied hebben zich teruggetrokken of gestopt met klinisch onderzoek. Wat zijn uw gedachten daarover? Is het ontmoedigend om te zien?

Het is heel ontmoedigend. Als we nadenken over het gezondheidszorgecosysteem in het algemeen, hebben artsen, verpleegkundigen en alle zorgverleners relaties. Wat we tijdens de Covid-pandemie hebben gezien, is dat de apotheker zo’n cruciale en cruciale rol speelt. En dus hebben onze collega’s in de retailapotheeksector allemaal één ding gedacht: hoe kunnen we klinische onderzoeksproeven dichter bij de patiëntgemeenschappen brengen? Ik denk dat een aantal van onze collega’s zich op dit pad hebben begeven en het pad hebben geplaveid. En het is spijtig dat ze ermee zijn gestopt, maar zeker bij Walgreens verdubbelen we.

Onze CEO zegt dat dit inherent is aan het DNA van onze gezondheidszorgstrategie. Wij zijn ervan overtuigd dat, aangezien we gezondheidszorgdiensten verlenen aan alle gemeenschappen die ons ecosysteem doorkruisen, medische proefdiensten daar ook een van zijn.

Online-drogist.be
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart